Соль земли 28 сентября 2018 в 12:00

Як львівський виробник трамваїв наростив продажі на 800%

Як утворилася машинобудівна корпорація "Електрон", та куди поїдуть львівські електробуси, розповідає керівник концерну Юрій Бубес

Як львівський виробник трамваїв наростив продажі на 800% Як львівський виробник трамваїв наростив продажі на 800%

Львівський "Електронтранс" виробляє електричний транспорт, насамперед, — трамваї. За оцінкою Inc. 5000 Europe 2018, за останні три роки "Електронтранс" виріс на 835%. "Електронтранс" є частиною концерну "Електрон", до якого входять 14 підприємств. Це мікроелектроніка та нанотехнології, побутова техніка, промислові електродвигуни, полімерна індустрія, інструментальне виробництво, електронні та  кліматичні системи для автотранспорту. Юрій Бубес, президент концерну "Електрон", говорить про складні часи, про те, як планував на 10 років вперед, про адекватну оцінку власних можливостей, але в той же час як свідомо брався за найскладніші завдання. Конкурувати з кращими у світі. Бо щоб стати сильнішим, треба грати з сильним суперником. Це все, що сказав нам пан Юрій про свої життєві принципи, правила продуктивності та інші особисті речі. Але те, що він розповів про "Електрон", розгортає перед читачем картину праці і руху вперед. Величезної системності, волі та гідності. Солі землі.

Успіх

Показники останніх трьох років — це результат більш тривалої роботи. В 2006-му ми розробили власну стратегію розвитку до 2015 року. Якщо коротко, вона полягала у реструктуризації всіх заводів концерну, відмові від застарілих, високозатратних технологій, у технічному переоснащенні заводів і створенні гнучких спеціалізованих виробництв.

Нам, як і багатьом іншим підприємствам України, довелось пережити складні часи. Проте взятий нами курс дозволив завжди працювати прибутково, формувати цільові фонди товариства. Завдяки цьому концерн повністю оновив технічну базу, опанував нові технології,  а головне, не лише зберіг кадровий потенціал, а й наростив його. Поповнив свої ряди талановитою молоддю, здатною продукувати новітні підходи та рішення. У сучасному світі головна конкурентна перевага — це люди, які працюють в компанії.

Важливим проривом в розвитку став 2012 рік. Сукупність технологічних можливостей оновлених заводів стала базою для створення машинобудівної корпорації "Електрон". Тут сконструйовано і виготовлено перші в Україні низькопідлогові трамваї. Зараз — це лінійка міського транспорту. Сучасні, комфортні європейського рівня трамваї "Електрон" працюють у Львові та Києві. Львів отримав перший український унікальний електробус, нові міські автобуси з двигунами внутрішнього згорання, тролейбуси.

Експорт

У нашій продукції, зокрема у трамваях та електробусах зацікавлені Кувейт, Канада, Угорщина, Саудівська Аравія, Німеччина. Йдуть інтенсивні перемовини, розробляються та узгоджуються технічні рішення — у кожної з країн є свої стандарти та вимоги.

Сьогодні ж основу експорту складає кліматична техніка для автотранспорту. Вони постачаються більш як в 30 країн світу: 52% обсягів цієї продукції експортується на ринки Західної та Центральної Європи, 17 % — у Східну Європу, Азію та США.

У найближчій перспективі — експорт електробусів на ринки Східної та Центральної Європи. Вже підписано відповідні угоди.

Щоб виходити на зовнішні ринки потрібна, насамперед, адекватна оцінка власних можливостей: чи відповідає продукція потребам, запитам і очікуванням цільової  аудиторії? Чи можливо під них адаптувати продукцію? Я вже не кажу про доскональне вивчення кон'юктури ринку, на який збираєшся ввійти, економічних та правових особливостей країни.

І ще — компанія повинна мати те, на що зарубіжні партнери звертають особливу увагу. Це ділова репутація. Кажу це з власного досвіду.  

Понад 20 років тому, в 1996, ми створили перше спільне українсько-німецьке підприємство "Вебасто-Електрон". Спершу воно виробляло окремі деталі та вузли для німецьких партнерів. Згодом, освоюючи нові технології, дооснащуючись і засвоюючи європейські промислові стандарти та корпоративну культуру, ми здобули не лише неоціненний досвід співпраці з іноземними компаніями, але й довіру партнерів. Завдяки цьому підприємство поступово добилось того, що німецькі партнери майже повністю перенесли виробництво до Львова. Йшов час, з німецького боку помінялись власники бізнесу, підприємство змінило назву на "Сферос-Електрон", але це ніяк не вплинуло на їх ставлення до нас. Ось вона, сила і цінність нелегко заробленої репутації. І завдяки їй нині це підприємство інтегровано у діяльність великої міжнародної корпорації Valeo.

            Здобуті досвід і ділова репутація відіграли величезну роль й у створенні спільного підприємства, що нині виготовляє пасажирський транспорт — заводу "Електронтранс".

Не треба боятись складних завдань. Коли "Електрон" розпочинав проектування трамваїв, ті ж європейці радили спочатку братись за частково низькопідлоговий трамвай — це, мовляв, дешевше і простіше.

Це так, але за вікном 21 століття. І ми зробили трамвай, що за своїми технічними даними, рівнем комфорту та безпеки став в один ряд з європейськими моделями, такими як Stadler, Alstom, Siemens та іншими.

З цієї ж причини ми першими в країні взялись за виробництво повнорозмірних електробусів власної розробки, які складуть конкуренцію європейським. Це як в шахах —  щоб стати сильнішим, треба грати з сильним суперником.

В мінливому світі, де технології наступають на п'яти рутинним процесам, ми ставимо собі за мету зробити власний внесок у розвиток не тільки своєї компанії, але й галузі в цілому. Так, це видатки, але перспектива важливіша. В тому числі й на зовнішньому ринку.

В2В комунікація

Комунікація — основа основ бізнесу. Будь-який продукт, який би він не був хороший, десь має свій аналог з близькими функціональними та споживчими характеристиками. А ви хочете, щоб обрали ваш. Ви знаєте, чому купувати у вас, а клієнт — ні. І поки ви йому не розповісте — не взнає. І не завжди роль відіграє ціна — потенційний замовник, насамперед, хоче знати й розуміти, що ви йому пропонуєте.

І для виробника спілкування із замовником теж дуже важливе. Ви взнаєте, де і над чим треба працювати.  

Цікавий урок ми винесли з InnoTrans — найбільшої виставки світового рівня в галузі сучасного рейкового транспорту, що проходила в Берліні. Дехто з гостей з фотоапаратом  мало не залазив під наш трамвай. І ми зрозуміли — варто показувати потенційному замовнику не лише готовий  продукт, але й те, як, з чого і ким він виготовляється.

Тепер майбутнім клієнтам показуємо весь техпроцес, починаючи від порізки металу, зварювання і облицювання  композитними панелями кузовів, фарбування аж до фінального випробування в дощових камерах.

Комунікація — спосіб виділитись. Додайте до цього пропозиції сервісу, гарантії  (люди люблять гарантії), навчання персоналу, який буде вашу техніку експлуатувати та обслуговувати тощо. Здобудете довіру — отримаєте замовника.

Інновації

Виходити на ринок із продукцією, виготовленою за старими технологіями, значить заздалегідь бути приреченим на крах. Якщо хочеш бути конкурентоздатним на ринку, мусиш виходити з конкурентоспроможним продуктом.

Концерн завжди інвестував у створення сучасних інноваційних виробництв.

Ми проводили внутрішні тендери інвестиційних проектів, кожне підприємство захищало свій проект. З них ми виокремлювали перспективні, в які вкладали власні кошти. Саме висока якість інноваційних проектів уможливила економічне зростання останніх років.

Щодо досліджень і розробок, цим у нас займається топ-менеджмент: від президента і до рядового інженера. Пропонується модернізація виробництв, напрямки технологічного розвитку, нові предмети праці. Вони концентруються в єдину стратегічну позицію і реалізовуються.

Крім того, в нас є три конструкторських бюро в сфері машинобудування і ІТ-бюро з розробки програмного забезпечення для систем керування транспортними засобами.

До цього я додав би й нашу прикладну науку. Науково-виробниче підприємство "Електрон-Карат", що входить до концерну, є провідною установою України в галузі   досліджень властивостей та застосування сучасних радіоелектронних матеріалів. До речі, на ньому розгорнуто перше і єдине в Україні промислове виробництво світового рівня найсучасніших наноматеріалів, а також унікальний комплекс вирощування монокристалів та інших наукоємких новітніх матеріалів для потреб мікро- та радіоелектроніки.

Спочатку ми працювали із зовнішніми постачальниками нових технологій, але з часом самі стали їх розробниками і продуцентами високотехнологічних виробів. Останній приклад — вже згадане ІТ-бюро, створене на телевізійному заводі "Електрон". Якщо на перших наших транспортних засобах стояла імпортна керуюча система, то нині, з врахуванням досвіду експлуатації трамваїв, тролейбусів, автобусів, ми розробили і впровадили більш досконалі власні електронні системи: мультиплексні CAN-системи керування низьковольтними колами транспортних засобів, систему керування тяговими акумуляторними батареями електробуса (BMS).

Цифрова трансформація бізнесу

Цифрові технології на наших підприємствах вже давно — не новина. Саме на "Електроні" академік Віктор Глушков, український вчений, піонер комп'ютерної техніки, який очолював в тому числі Академію технологічних наук України, впровадив у реальне виробництво автоматизовану систему управління виробництвом "Львів". На той час вона не мала аналогів у світі. Ще з 90-х років ми використовували систему комп'ютерного проектування.

На наших заводах цифрові технології використовуються і для проектування транспортних засобів, і для різання та гнуття металу, розкрою матеріалів, механічної  обробки на токарних, фрезерних, розточних верстатах з ЧПК. Я не помилюсь, якщо скажу,  що понад 60% технологічних операцій оцифровані.  

Загрузка...
Новое видео
Метинвест запустил производство горячекатанного рулонного проката
Загрузка...